marți, 26 iunie 2012

Review - Command & Conquer Tiberium Alliances

Command and Conquer este una dintre cele mai vechi, iubite şi jucate serii de jocuri Real Time Strategy iar Red Alert 1, 2 şi 3, Tiberian Sun, Tiberium Wars, Kane’s Wrath, Tiberian Twilight, Generals sunt numai câteva din jocurile care fac parte din acestă franciză.

Creatorii universului C&C au fost cei de la Westwood Studios şi primul joc se numeşte ,pur şi simplu,Command & Conquer. Lansat în 1995, s-a bucurat de succes pe PC, Mac şi ulterior pe NES şi PlayStation. Chiar și după achiziţionarea Westwood de cătreElectronic Arts jocurile au continuat să apară până când cei de la Westwood au dat faliment.

Cu licenţa C&C rămasă în posesia celor de la EA, seria a început să se degradeze, încet, dar sigur. Din păcate, acest Tals 2, dar asta este o altă poveste, pentru un alt articol.

EA Games a făcut de ceva vreme pasul spre piaţa Free-2-Play sau Play-4-Free cum îi spun ei, aducând seriile Fifa, Need For Speed şi Battlefield în acest domeniu. De la sfârşitul lunii mai avem şi un joc Command & Conquer ‘’gratuit’’. De ce am pus ghilimele? Deoarece aceste jocuri Freemium au microtranzacţii care limitează şi chiar strică uneori experienţa de joc. Pentru a face un upgrade tehnologic sau pentru a beneficia de toate funcţiile jocului, trebuie să scoatem bani din buzunar.

Acum să vă spun despre cel mai nou titlu care poată emblema Command & Conquer:

Tiberium Alliances este un joc Massively Multiplayer Online Real Time Strategy plasat în universulCommand & Conquer, în subcategoria Tiberium. Mai mult decât atât, este Free-2-Play şi după cum este moda mai nou, se poate juca direct din browser-ul de internet preferat.

Povestea nu există. Sunt două facţiuni rivale: GDI şi Brotherhood of Nod şi acestea se razboiesc pe teritoriu şi mult râvnitul Tiberium.

Prima dată când intrăm în joc, suntem lăsaţi să plasăm Constuction Yard-ul într-un loc pe harta imensă. După ce facem acest lucru vom avea acces la Command Center, de unde vom controla mai tot jocul.
Construitul bazei constă în plasarea cladirilor binecunoscute: Construction Yard, Rafinărie, Power Plant, Barraks, Sillo şi altele. Din păcate, această activitate nu mai este la fel de plăcută ca în jocurile precedente; avem o interfată de control destul de ciudată, dar, din fericire, sunt tutoriale care să ne ajute.

Putem plasa clădiri ca până acum, însă cei care doresc să aibă control total asupra unităţilor ar trebui să încerce un joc mai vechi. Harvester-ul şi unităţile se plimbă pe nişte canale, linii predefinite şi … cam atât. Cladirile, turetele şi unităţile sunt cele clasice universuluiCommand & Conquer şi majoritatea jucătorilor sigur le vor recunoaşte şi vor şti ce fac acestea.

De menţionat este faptul că tot jocul este bazat pe ‘’canale’’. Pe aceste canale sunt plasate unităţile şi structurile de apărare ale bazei, pe aceste canale vin inamicii, pe aceste canale se întâmplă tot. Din momentul în care am pus un squad de soldaţi sau un tank pe un canal, această unitate atacă, patrulează, luptă si moare după cum o duce capul. Totul se reduce la care trage prima şi care este superioară din punct de vedere tehnologic. Practic, trebuie să construim turetele utilizând puncte de apărare, pentru a proteja baza de atacurile inamice.

Despre gameplay nu am lucruri bune de spus. De exemplu pierzi foarte mult timp făcând unităţi, structuri şi upgradându-le. În plus, o unitate nu poate fi folosită şi în atac şi în apărare, ceea ce nu mi se pare normal, sincer să fiu. În rest, jocul este cam cum se aşteaptă orice cunoscător al RTS-ului. Construim, atacăm, ne apărăm si o luăm de la capăt. Singura diferenţă este ca inamicul este alt jucător, viu, nu un AI. Există şi AI în acest joc, dar acesta deţine numai structuri care pot fi capturate sau distruse. Bazele, în schimb. aparţin în totalitate altui player real.Jocul se axează, ca şi cele precedente lui, pe adunarea de resurse: bani, energie, Tiberium şi cristale. Banii se folosesc pentru a face cercetări tehnologice, energia se consumă în construcţii şi pe upgrade-uri, Tiberium-ul îl utilizăm pentru întreţinerea bazei şi a structurilor de apărare, iar cristalele sunt necesare pentru construirea şi intreţinerea forţelor armate.În afară de modalităţile obişnuite de adunare a resurselor, cum sunt unităţile Harverster şi câştigarea unei batalii, putem face rost de Tiberum, cristale şi bani atacând structuri ale AI-ului sau baze inamice care conţin crate-uri cu bonus-uri constând în aceste resurse.

Modul de joc Free-2-Play îşi pune amprenta, neplăcută, peste tot. Vrei să faci mai repede research? Plăteşte vreo 3,5euro şi ai acces imediat la un Predator Tank. Vrei o trupă de soldaţi echipţi cu rachete? 5 euro. Poti juca ore întregi şi nu vei reuşi sa faci atâtea resurse încât să-ţi permiţi să faci astfel de upgrade-uri. Prin urmare, cei care sunt dispuşi să scoată bani din buzunar vor domina acest joc.

Întrebarea cea mare este: Merită să investim timp şi bani?

Raspunsul meu este categoric: NU!

Command & Conquer: Tiberium Alliances nu reuşeşte să facă lucrurile aşa cum speram eu. Faptul că se joacă în browser nu-l ajută cu nimic. Interfaţa neprietenoasă şi modul greoi în care se construieşte o bază şi se desfăşoară un joc sunt enervante, iar limitele impuse de modul Play-4-Free şi, ca urmare, lipsa de fairplay provocată de acesta, fac din Tiberium Alliances un joc care nu este demn să poarte numele Command & Conquer.

Gameplay: Necesită prea mult timp pentru a construi o bază şi pentru a aduna resurse. Nu putem controla unităţie, suntem limitaţi de modul de joc Freemium. Nota 6 cu indulgenţă.

Grafică: Grafica in browser, din start, se clasează pentru acest joc sub nota 7, şi ţinând cont că unităţile şi animaţiile sunt foarte nereuşite şi interfata grafică neinspirată, ajungem la nota 5.

Sunet: Sunetul în acest joc este atât de generic, încât era să uit să scriu despre el. O singură melodie monotonă, vocea computerului, care spune ‘’Upgrade complete’’ sau ‚’Select location’’ îţi dă senzaţia că eşti la începutul seriei, nu la 17 ani după lansarea ei. Nota 4.

Rejucabilitate: Dacă esti extrem de pasionat de universulCommand & Conquer, poate găseşti ceva care-ţi place la acest titlu. Numai asa sunt şanse să-l porneşti iar. Eu nu cred că voi mai intra pe adresa acestui joc. Nota 5.