vineri, 28 decembrie 2012

Amintiri din 2012 - Part 1



     Anul 2012 deși nu a fost cel mai bun pentru industria de gaming, a adus câteva jocuri excelente pe monitoarele și televizoarele noastre.  Fie că este vorba despre PC, PlayStation 3, PlayStation Vita sau Xbox 360, anumite titluri mi-au rămas în minte. Bune sau rele, vom discuta despre ele într-o serie de trei articole.
Mass Effect 3

    Jocul numărul 1 care-mi vine în minte este Mass Effect 3, probabil pentru că sunt un fan al seriei. Acesta a fost lansat la începutul anului și aduce la bun sfărșit o trilogie cum nu a mai fost alta până acum. Mie mi-a plăcut Mass Effect 3 și pot spune că sunt fascinat de intreaga poveste care s-a desfășurat pe parcursul a trei jocuri excepționale, care puse cap la cap cred ca au peste 100 de ore de gameplay. Asta fără să ne gândim că fiecare decizie importantă pe care o luăm în joc are consecințe diferite.  Personajele sunt atât de vii și universul atât de complex încât este imposibil să nu intri în totalitate în acest conflict pentru a salva toată galaxia de la a fi distrusă de o forță greu de imaginat. Eu, când joc Mass Effect, am sentimentul că mă uit la Star Trek, ceea ce pentru mine înseamnă o experiență foarte plăcută, în care mă las cu plăcere captat pentru ore și zile întregi.

      Foarte multe persoane au fost dezamăgite de finalul poveștii. Acelor gameri nu pot decât să le spun că life sucks sometimes și că și eu am fost dezamăgit de cum se termină Mafia 1, L.A Noire, Red Dead Redemption și multe alte jocuri, dar finalul lor nu mă împiedică să spun că sunt excelente. Mi-a venit acum în minte și Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, probabil cel mai bun joc pe care l-am jucat vreodată, care fără să intenționez un spoil, nu se termină cum mi-am dorit eu. Dacă omul care a scris Mass Effect și care are la activ multe alte jocuri excelente, a considerat că așa trebuie să se termine povestea, foarte bine, eu am tot respectul și considerația pentru el. Din păcate tot tam-tam-ul care s-a făcut pe această temă se pare că l-a deranjat foarte tare și că nu va mai scrie un alt joc. Cine pierde? Noi, cei care avem nevoie de jocuri de calitate...

Ca o paranteză, trebuie menționat că la începutul lunii decembrie a fost lansat Mass Effect Trilogy pentru PlayStation 3 și Xbox 360. Un pachet care aduce toate cele trei jocuri, plus anumite DLC-uri la preț de un singur joc nou.


Dishonored

     Dishonored este alt joc excelent, din ce am citit și văzut, care a fost lansat anul acesta. Personal nu am apucat să-l joc, dar este pe lista mea și sper să apuc să-l testez până încep să apară jocurile importante din 2013. Am văzut foarte multe review-uri, am vorbit cu prieteni care l-au jucat și toti au avut o parere excelentă despre el. Mă intrigă ideea ca voi avea posibilitatea să aleg cum vreau să abordez fiecare misiune în parte. Voi încerca să joc stealth, dar dacă devine frustrant, am să intru bow blazing. Puterile care le avem la dispoziție par foarte interesante și sunt curios să văd cât de bine sunt implementate. Știu că ideea aceasta nu este ceva nou în gaming, în 2011 am avut Deus Ex: Human Revolution și anul acesta Hitman: Absolution. Cert este că voi încerca și eu Dishonored în viitorul foarte apropiat.


  Hitman: Absolution  

     Dacă tot am zis Hitman: Absolution, să vorbim despre el acum. Sunt un fan și al acestei francize și am fost foarte entuziasmat când s-a anunțat Absolution și când au început să apară detali despre joc. L-am achiziționat pentru PlayStation 3 acum două săptămâni și pot spune că jocul s-a ridicat și chiar mi-a depășit așteptările. Atmosfera este perfect creată, din punct de vedere grafic jocul arată excelent, gameplay-ul este o combinație perfectă fiind o parte Hitman classic în care ne furisăm și încercăm să rămânem nedetectați și o parte 3rd Person Shooter în care dacă nu avem rabdare să abordăm situație în stilul clasic al agentului 47, putem să omorâm pe toată lumea și să punem întrebările mai târziu, dacă mai avem cui. Povestea este una fără prea multe complicații dar este spusă frumos și pentru pentru prima dată în istoria seriei, asasinul tăcut clonat intr-un laborator din Romania face lucrurile pentru el și nu pentru Agenție.

     Sunt și momente amuzante, dacă ne amuză faptul că aruncăm un om pe fereastră exact după ce a primit, prin telefon, vestea bună ca nu are cancer de prostată... Nu cred ca o sa mai stau de vorbă la telefon în fața geamului deschis de acum înainte. Poate vă place să vă ascundeți prin alei întunecate, să vă deghizați în hainele unui polițist și să vă plimbați așa printre colegii lui care îl caută de zor pe Agent 47, adică pe voi sau poate aveți chef să doar să-i vânați pe toți și să-i lăsați ascunși prin diferite cotloane, tomberoare sau să-i aruncați în apa sau pe geam. Mie îmi place să fac un asasinat perfect și apoi să dispar fără urmă. Hitman: Absolution este un joc bun indiferent din ce punct de vedere îl privim și v-il recomand cu mare plăcere.


 Need for Speed: Most Wanted - a Criterion Game

     Seria Need for Speed este una din cele mai cunoscute și îndrăgite din istoria jocurilor cu mașini. Franciza aree venerabila vârstă de 16 ani, ea numără tot cam atătea titluri. Au fost câteva dezamăgiri în decursul anilor, cu NFS: Undercover, The Run și pentru mine Shift 1 și 2, dar din fericire cei de la Electronic Arts au pasat licența celor de la Criterion Games, cunoscuți pentru seria Burnout. Aceștia au readus Need for Speed la gloria de altădată. Acum doi ani aceștia au marcat primul succes cu Need for Speed: Hot Pursuit, iar în 2012 ne-au adus Need for Speed: Most Wanted.

    Am văzut multe articole, review-uri și păreri care spun despre acest joc că este The Ultimate Social Experience și chiar asa este. Tot ce faci în joc se contorizează. Fiecare mașină găsită, orice baraj de Poliție distrus sau evitat, toate săriturile de pe o clădire pe alta, panouri publicitare prin care trecem și timpii obținuți într-o cursă, tot. Cu ce scop se contorizează? Pentru că în Most Wanted, ca și în Hot Pursuit, există Autolog, dar dus la extrem. Ce este Autolog? Un fel de Facebook :)). Avem prieteni și prietenii au prieteni și tot așa. Autolog postează pe Wall-ul lor toate cele menționate mai sus. Mai mult de atât, îi motivează să încerce să facă mai bine decât noi, oferindu-le puncte suplimentare dacă reușesc. Ce se întampla când un prieten scoate un timp mai bun la o cursă sau scapă mai repede de Poliție? O voce de fată ne spune: "Autolog Alert", moment în care noi zicem : "Fuck", iar în partea de sus a ecranului apare un mesaj care ne anunță că acel prieten tocmai ne-a declasat și Autolog ne propune să încercâm să ne luăm revanșa. Ați înteles voi ideea, dar ca să fiu singur voi posta un trailer despre Autolog. Need for Speed: Most Wanted este unul din acele jocuri care vor sta mult și bine pe consolele și pc-urile noastre, deoarece această competiție nu se termină niciodată. Cei care au PlayStation Vita pot continua să joace și pe drum sau când nu au acces la PlayStation 3 pentru că totul este legat și sincronizat între cele două console.




     Vă dau întâlnire tot aici, peste câteva zile, pentru partea a-II-a a acestui articol. Atunci vom discuta despre Assassin's Creed III, Farcry 3 și dezamăgirea anului Medal of Honor: Warfighter. Se pot lăsa comentarii pe blog sau pe Facebook pe pagina PlayStation Fans Romania. Toate cele bune!     


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu