duminică, 30 decembrie 2012

Amintiri din 2012 - Part 2


    Azi vom continua ''discuția'' noastră despre cele mai bune jocuri ale acestui an. După ce în articolul precedent am scris despre Mass Effect 3, Dishonored, Hitman Absolution și Need for Speed Most Wanted, acum trecem la alte trei titluri de referință. M-am hotărât să elimin Medal of Honor Warfighter din această discuție deoarece este un joc atât de slab, pe tema căruia s-a făcut atât de multă publicitate încât mi-e rușine să zic că l-am așteptat în 2012. După ce a fost lansat și a primit review-uri care nu au trecut de 5.5 / 10 am considerat că nu merită făcută investiția financiară și de timp pentru un asemenea joc.
     
     Deci, eliminăm Warfighter și după ce aseară am vorbit cu un prieten despre acest articol spunându-i ce jocuri voi menționa, el m-a întrebat dacă nu am de gând să scriu și de Max Payne 3. Sincer, uitasem complet de Max și să-mi fie rușine, deoarece este unul din jocurile excelente din acest an, care mi-a plăcut foarte tare. So, let's begin.

Max Payne 3

     Max Payne este un personaj foarte iubit de toți gamerii de pretutindeni. În 2001, când a ieșit primul titlu din această serie, a redefinit toate ideile noastre despre cum trebuie făcut un joc. Influența The Matrix s-a văzut foarte clar în Max Payne prin mecanica Bullet Time și camera care se rotea la 360 grade în jurul lui Max. În 2003 a fost lansat Max Payne 2: The Fall of Max Payne care bineînțeles că a avut un mare succes.

     Al-III-lea titlu a venit după aproape 10 ani de așteptare și eu zic că a meritat fiecare zi. Max, care după evenimentele din primele două jocuri a ajuns o epavă de om, care nu-și mai găsește liniștea decât în băutură, lucrează ca bodyguard pentru un om de afaceri foarte influent din Sao Paulo, Brazilia, și, ca de obicei, pe Max problemele îl urmăresc la fiecare pas. Pe lângă acțiunea care se petrece în Brazilia plasată în prezent, personajul principal revizitează New York-ul într-o serie de flashback-uri care ne arată cum a ajuns în Sao Paulo.

    Elementele necesare pentru a crea o experiență marca Max Payne sunt toate la locul lor și atmosfera din Brazilia este foarte bine redată prin secvențe cinematice ca la Hollywood, prin faptul că lumea vorbeste portugheză și prin diversele locații pe care le vizităm pe parcursul jocului. Max Payne 3 are și o componentă multiplayer pe care nu am încercat-o, dar despre care știu că are mult succes printre gameri. Am jucat Max Payne 3 pe PC, dar l-am încercat și pe Xbox 360 și trebuie să recunosc că pe computer jocul este portat perfect, fiind savurat cel mai bine cu mouse și tastură. Rockstar Games au reușit să ne ofere încă un joc de calitate, dar nu cred că se putea altfel după Grand Theft Auto, Red Dead Redemption și L.A Noire.



Assassin's Creed III

    Ubisoft au dat lovitura acum câțiva ani cu Assassin's Creed și după Assassin's Creed II cu ale lui două expansion-uri Brotherhood și Revelațions ajungem la Assassin's Creed III care mută povestea din Italia secolului al-XV-lea în perioada Războiului de Independență din Statele Unite

     Assassin's Creed III este un joc foarte complex, cu o multitudine de lucruri pe care le putem face și o lume înconjurătoare care îți dă senzația că este vie cu adevărat. Fără a face spoil pentru cei care încă nu l-au încercat voi spune doar că ne așteaptă câteva surprize în acest joc și că partea de Multiplayer a primit un mod nou de joc, față de Revelations. Acesta se numește Wolfpack și oferă posibilitatea de a ne alia cu încă trei prieteni pentru a forma o ''haită'' și a asasina inamicii contra timp.

    Libertatea de mișcare specifică jocurilor Assassin's Creed este mai mare decât de obicei, fiind o plăcere să alergi prin pădurile de munte inzăpezite și să te cațări prin copaci care-și scutură crengile pline de omăt. Și în acest joc ca și în Farcry 3, cei de la Ubisoft au introdus vânatoarea, dar parcă nu este atât de mandatorie. Știu că ei încearcă să ne ofere o experiență cât mai autentică și apreciez acest lucru, deși nu-mi face plăcere să practic această activitate nici măcar în jocuri. Amuzant, nu? Omor sute de oameni, dar nu-mi place să vânez căprioare sau lupi. Oricum, am dat peste această mecanică de joc și în Red Dead Redemption din câte-mi aduc aminte.

     Pe lângă cele spuse mai sus, trebuie să menționez că în acest joc avem și bătălii navale care aduc un plus, ceva nou în activitățile posibile în aceast univers pe care-l iubim toți. Assassin's Creed III este unul din cele mai bune jocuri de anul acest și eu îl recomand cu plăcere.



Farcry 3

     Farcry 3 a venit spre sfârșitul acestui an și nu prea a apucat să fie nominalizat pentru Game of the Year, dar eu cred că merită menționat când vorbim despre jocurile bune din 2012.
   
     Povestea primului joc din această serie se desfășoră pe o insula tropicală, cu junglă și, mai târziu, dăm și peste niște vietăți ciudate care aduc jocul și în categoria SciFi. După o plimbare prin Afrikca în Farcry 2, a-III-a parte a acestui titlu se întoarce la origini și plasează jucătorul tot pe o insulă tropicală. Ma rog, mai multe insule, un întreg arhipeleag. Eu nu am făcut prea mult progres cu acest joc, deoarece mi-a dat acea senzație despre care am tot vorbit în articolele precedente: Senzația că l-am mai jucat și că nimic din ce fac nu este nou sau special. Farcry 3 este un joc bun, fără îndoială, dar pentru mine, care am cam jucat tot ce a aruncat industria de gaming spre mine, inclusiv Farcry 1, 2 și Crysis 1, Warhead și Crysis 2, lucrurile care se pot face în Farcry 3 nu mă mai impresionează ca la  început.

     Jocul este complex, se pare că cei de la Ubisoft s-au specializat în jocuri complexe, dar sunt lucruri în acesta care chiar nu mă pasionează și sunt obligat să le fac. Personal nu suport să văd violență impotriva animalelor, nici în realitate, nici în jocuri. Am spus și mai sus când am vorbit despre Assassin's Creed III că nu mă pasionează să le vânez pentru a-mi extinde ''geanta'' în care-mi car arsenalul. Nu-mi place să adun floricele și plante pentru a crea poțiuni care ma vor ajuta să-mi dezvolt anumite  abilități. Pentru unii sunt convins că sună bine, că aceste mecanici oferă o experientă reală, dar pentru mine nu. De ce zic atunci că Farcry 3 este un joc bun? Pentru că este un First Person Shooter foarte reușit, cu o poveste destul de bine implementată și, chiar dacă pe mine nu mă atrag lucrurile menționate mai sus, știu că sunt gameri cărora le face plăcere să se scufunde într-o astfel de lume, bine realizată.

     Componenta multiplayer din Farcry 3 este una bună, dar nici aceasta nu aduce ceva special. Sunt moduri competitive și o scurtă campanie cooperativă în care jucătorul, împreună cu încă trei prieteni, are de îndeplinit anumite obiective. Povestea jocului este suficient de lungă și dacă adăugăm și Multiplayer-ul destul de solid, Farcry 3 face toți banii, pentru cei pasionați...



     Probabil am să mai scriu și partea a-III-a din acest articol, dacă mă gândesc la încă 3-4 jocuri, bune, pe care le-am testat anul acesta. Poate ar trebui să scriu și despre jocurile care trebuia să le joc și n-am apucat. Journey și The Walking Dead cred că sunt două dintre ele. We shell see...

    Până la următorul articol, vă doresc să aveți un an 2013 mai productiv decât acesta care se termină mâine și toate cele bune.

     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu