luni, 11 februarie 2013

Despre Sony PlayStation 4 - zvonuri și speranțe


     Salutare gameri! A trecut ceva timp de la utimul meu post pe acest blog, dar cu o conferință Sony programată pentru 20 februarie, unde cel mai probabil vom vedea prima, adevarată, consolă din generația următoare, trebuie să-mi fac datoria și să analizez putin zvonurile care se învârt la orizont in ceea ce privește PlayStation 4...

    Din informațiile pe care am reușit să le adun din diverse surse din industria gamingului, Sony PlayStation 4, care se pare că are numele de cod Orbis în acest moment, va avea la bază o arhitectura AMD. Procesor AMD A10 cu 8 core-uri, AMD HD 7850 ca placă video,  4-8GB de ram și un HDD sau SSD de cel puțin 256GB. Pe lângă această configurație, se zvonește că gamepad-ul Dual Shock a suferit câteva modificări. Sony a renunțat la butoane fizice pentru Start, Select și PS Button, în favoarea unui touchpad. Se pare că vom avea posibilitatea de a captura imagini si chiar material video din timpul jocurilor, pe care ulterior îl vom putea publica pe PSN și probabil YouTube...

     Zvonurile nu s-au oprit numai la specificațiile tehnice ale consolei. Se pare ca studiouri 1st Party Sony lucrează deja la titluri din cele mai iubite francize. Cel mai probabil vom vedea Killzone 4, Gran Turismo 6 Prologue, un nou Motorstorm, ceva de la creatorii inFAMOUS, LittleBigPlanet 3 și sper eu incă un joc de la Naughty Dog, Uncharted 4 anyone?  La capitolul accesorii, se pare că PlayStation Eye a devenit HD și are două lentile pentru a ne vedea mai bine, ceea ce nu este rău deloc. Prețul unui PlayStation 4, dacă ne luăm după zvonuri, variază de la 300 la 400 Euro. Rămâne de văzut exact cât va costa și ce va intra în pachet și mai ales, când va fi lansat... Poate noiembrie 2013, poate februarie 2014, cine știe... 

     Cam acestea sunt zvonurile, acum să vă spun si ce vreau eu de la PS4. În primul rând eu sper să văd un PlayStation 4 care va rula fizic sau prin stream (Gaikai) jocurile mele preferate de PlayStation 3. Un PlayStation Plus care-mi va oferi acces la colecția de peste 100 de jocuri digitale pe care am acumulat-o in mai bine de 1 an. Sper că toate jocurile nextgen vor rula în 1080p la un framerate de cel putin 60fps si că vom avea un PlayStation Store de unde să cumpărăm conținut digital cu card bancar made in Romania și nu vom mai fi nevoiți să facem tot felul de plăți prin PayPal sau intermediari, pentru a ne alimenta contul de PlayStation Network...

         Ca o ultimă remarcă, se zvonește că noua generație de console va folosi o tehnologie care ne va preveni sa jucăm titluri second hand. Așa ceva nu este corect și nu ar trebui să existe. Sunt oameni care cumpără un joc și după ce-l termină vor să-l vândă, ceea ce mi se pare corect. Din moment ce am plătit pentru acel produs, este al meu și am dreptul să fac cu el ce vreau. Ne-au băgat pe gât Online Pass-urile, pentru a mai scoate un ban și acum jocurile vin neterminate / incomplete, urmând ca noi, după ce plătim preț intreg pentru un joc, să mai cumpărăm si DLC (downloadeble content) pentru acel joc pentru a ne bucura de experiență completă.... Să zicem că accept asta, dar dacă nu voi mai putea să vand un joc de care vreau să scap, voi cumpăra numai jocurile de care sunt sigur ca voi trage 2 ani, ceea ce probabil înseamnă cam două jocuri pe an... Asta este o discuție pentru un alt post, știu....

     Așteptăm cu interes evenimentul de pe 20 și am sentimentul că voi mai scrie un articol după aceea, pentru a ma bucura sau plânge impreună cu voi de ce am văzut la conferintă. Toate cele bune... NemmO out...


2 comentarii:

  1. Let's hope for the best...
    Chestia cu blocarea jocurilor second hand ar fi o porcarie. Desi, pe de alta parte, pe PC s-a implementat la scara larga (Steam, Origin)

    RăspundețiȘtergere
  2. Pe PC era cazul Ruby, că e piraterie mare. Steam rulz, no doubt about that, dar pe PlayStation nu e corect... Alea sunt digitale, dar la retail nu e ok...

    RăspundețiȘtergere